Rabu, 15 Januari 2014

Aku + HIV

Permulaan untuk blog ini, Aku tak mampu nak berkata apa apa lagi.. yang aku tahu skang.. "Aku HIV Positive"

Assalammualaikum semua.. saya kenalkan diri saya sebagai M, sayu, pilu ,sedih ,marah, semua ade disaat ini. Aku yang berumur 30an, berkerja di syarikat swasta,. HIV?, dari mane aku dapat, begini ceritanya.

Aku "Gay" pengamal sex bebes (homosexual), jadi tak heranlah aku berisiko dengan penyakit berjangkit terutamanya HIV, pada hujung tahun 2013 aku diserang demam yang kuat, setaip malam aku menggigil kesejukan, tapi hanya seketika, aku ke klinik yang berhampiran, doktor hanya periksa suhu badan aku dan di beri ubat deman biasa. so aku balik dengan harapan , dengan ubat yang ade boleh sembuh dari demam aku ni, Ya.. demam aku kurang tapi malam aku masih menggigil kesejukan seketika, Tapi jangkaan aku meleset, ubat tu masih tak berfungsi untuk meyembuhkan deman aku ni.

2 hari kemudian aku ke klinik itu semula, kali ni doktor tu baru ambil sample darah, lepas ujian darah tu, doktor kata "Ade jangkitan kuman banyak pada sel darah putih, tapi awk bukan deman denggi". aku mula risau, doktor bagi aku  injection Antobiotik Rosephin 3 hari berturut turut bagi melawan kuman tu dan juga ubat makan Antibiotik, Alhamdulillah aku tak lagi menggigil kesejukan lagi bila malam hari, tapi aku mengalami pusing kepala dan cirit birit bila bung air besar. kata kawan aku "Itu normal kalau kita lepas ambik Antibiotik, effect camtu akan ade", so aku anggap itu biasa.

9 Januari ,
Dalam hati tetiba terdetik "mungkin penyakit itu HIV", aku mula tak tentu arah, aku kuat kan hati aku pegi Makaml Ujian Darah Swasta berdekatan, Petugas kat situ kata result boleh ambik esok, so esok dapat.

10 Januari,
Esok nya takde panggilan tuk aku disuruh ambik result, so aku call Makmal tu, Bila dia check nama dan ic aku dia kata "result pending"(hasil yang belum selesai),

11 Januari,
hari ke2 aku call lagi, dia kata "Repeat Test"(Ulang Ujian).

13 Januari,
Hari ke 4 menunggu result test, Petugas Makmal tu call dan suruh ambik result, Aku pun pegi dalam keadaan gemuruh. Perugas makmal tu hanya memberikan aku sampul yang berisi result test HIV, Aku terus balik kerumah, aku tak buka lagi pun sampul tu,Sampai je rumah hati berdebar bebar, bila buka je sampul tu, aku pun tengok result ujian tu, Alangkan terkejut dan luruhnya jiwa aku hasil ujian tertulis

HIV I & II AB (BY ELISA)  ** REACTIVE

Aku aku terus menagis, aku terus call member aku yang penah buat ujian, dia kata cuba try kat Makmal lain.Aku terus keluar balik dan pergi ke sebauh Makmal Perubatan Swasta yang lain, selepas ambil sampel darah kat Makmal tu, aku ke Klinik Kesihatan Kerajaan area berbekatan dengan rumah aku untuk test ujian HIV kat situ, kat sane aku buat ujian dengan menggunakan "Kit Test HIV" ambil darah di hujung jari je. Dan hasilnya "REACTIVE" jugak.. So aku dibawa rujuk ke doctor untuk susulan lanjut. Aku di suruh ambil Sample darah untuk ujian, Dan doctor beri aku temujanji 2 minggu lagi dari tarikh aku ambik ujian darah.

15 Januari ,
result dari Makmal Ujian Darah Swasta untuk kali kedua aku dapat, ternyata "Positive"

Anti-HIV Screening Test
Anti-HIV 1&2 Screening (EIA method)              : REACTIVE
Patient O.D                                                        : 127.49
Cut Off O.D.                                                      : 1.00
Anti HIV 1&II Screening (ELISA method)         : REACTIVE
Patient O.D                                                        : 0.621
Cut Off O.D.                                                      : 0.195
Anti-HIV Screening (CI Technique)                    : POSITIVE

Rasa tekanan memang ade, tapi dah 2 hari sebelum ni aku dah rasai perasaan macam ni.nak tak nak aku kene teruskan hidup, aku harap ini lah masanya nya untuk aku tebus dosa aku, bertaubat dan ini lah masa untuk aku jadi insan yang lebih baik. Mulanya saat ini, pendekatan agama aku kuatkan, Insyallah aku temu jalannya. Mohon pada Allah, Ampunkan dosa aku yang lalu, Kembalikan aku dijalan yang benar.

23 ulasan:

  1. jgn soalkan prkra yg lps jdkan sbg ilmu pngalaman utk msa dpn.. yg pnting kamu skrg dan hrgai msa yg msih dipunyai.. smile always ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih puan Maiyah, mohon sokongan. insyaallah saya tetapkan pedoman.

      Padam
  2. Salam

    Hidup Mesti Diteruskan...Anggap lah dugaan yang saudara alami itu dugaan yang positif yang boleh membantu saudara selamat dunia akhirat.

    Jangan stress ramai lagi diluar sana yang mengalami nasib serupa..dan mereka semua mampu teruskan hidup dengan baik.....:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. TQ Bang Najmi, Insyaallah bersabarlah kita menempuh dugaan dari Allah ni.

      Padam
  3. Salam saudara,

    Saya doakan semoga saudara berada dalam keadaan sihat sejahtera dan sentiasa berada dalam lindungan Allah.

    Saudara tidak perlu risau dengan virus hiv yang ada dalam badan saudara kerana ubatan yang ada sekarang menjadikan virus hiv tidak berbahaya. Jika ubatan diambil secara konsisten saudara dapat menjalani kehidupan seperti manusia normal yang lain.

    BalasPadam
  4. Slalu bsikap positif.. Everyone supports u.. Berubah ke arah yg lbh baik..

    BalasPadam
  5. Jgn lupa update blog slalu.. Xpon bg lh ktorg add fb awk

    BalasPadam
  6. ada hikmah ujian ini. awak dipilih olehNYA. teruskan dengan jalan2 yang membawamu lebih dekat padaNYA

    BalasPadam
  7. Alhumdulillah semuanya ok sekarang, berkat support dari komuniti, TQ pada semua

    BalasPadam
  8. https://www.facebook.com/doktormawi/

    Rawatan HIV/AIDS 100% SEMBUH..!!!!!!!!!!

    penawar HIV/AIDS pesakit HIV/AIDS ubat HIV/AIDS
    http://youtu.be/qrec5skatDU

    Utk pertanyaan lebih lanjut sila hubungi DR.MAWI

    For more information do contact DR.MAWI

    Whatsapp or sms to 019-2994577: type DR.MAWI 001

    BalasPadam
  9. Sy ada temui eajaz 1 kapsul, dirumus di Turkish oleh Sheikh Abdul Majeed All Zindani. Kapsul ini amat berkesan untuk menyahkan virus HIV. Sy amat bersyukur bertemu ubat penyembuh ini. Di sini sy ingin berkongsi rahsia ubat yg sy gelar 'menakjubkan'. Sila email sy utk keterangan lanjut. ami_ali@hotmail.com

    BalasPadam
  10. Lebih Rela Dijangkiti HIV Berbanding Diabetes... http://downloadpelbagai.blogspot.my/2014/06/lebih-rela-dijangkiti-hiv-berbanding.html

    BalasPadam
  11. sila hubungi Dr Mawi untuk mendapatkan ubat hiv aids atau penawar hiv aids melalui talian whatsapp 019 299 4577 atau layari doktormawi.blogspot.com InsyaAllah Penyakit Hiv Aids dapat sembuh 100%

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul ke Dr Mawi boleh sembuh kan HIV? I dengar banyak yang cakap dia tu penipu.

      Padam
  12. Insyaallah setiap penyakit Ada ubatnya.marilah Kita kembali kepada perubatan alamiah.tak kiralah sakit apapun Ada ubatnya.insyaallah sy akan Cuba membantu bagi siapa yang ingin membantu dirinya.whatsapp 01115317627

    BalasPadam
  13. Hello. Boleh saya dapatkan email saudara?

    BalasPadam
  14. tanya lah benar ka dr mawi tu boleh ubat HIV sembuh 100 peratus.. sebab zaman skg ni. mcm2x cara untuk lariskan product mereka.. siapa nak chat ngan saya 0133395583 kita buay group. share pengalaman.

    BalasPadam
  15. Belum ada penawar HIV yg mampu sembuhkan 100%,dunia pakar2 perubatan masih lagi mencari penawar HIV.hiv sngt pandai dn pertukar rupa sekiranya art tidak diambil dengan cara betu,virus hiv menjadi lebih ganas lagi,betul ke Dr Mawi blh sembuhkannya takut berulang lgi jadi lebih teruk.

    BalasPadam
  16. betuk ke diktr mawi bisa smukan hiv

    BalasPadam
  17. InsyaAllah boleh ,cuba dulu x rugi pun jumpa dr mawi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pernah berurusan dgn dr dawi ke mohon respon nye ye bang

      Padam
  18. Terimakasih kak Artikel  Penyakit Aids nya sangat membantu dan mudah dipahami

    Aids adalah sekumpulan gejala yang diakibatkan oleh menurunya system kekebalan tubuh manusia karena terinfeksi HIV

    BalasPadam